Το σχολείο μας

Χαρακτηριστικά και ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου

Το 11ο ειδικό σχολείο ιδρύθηκε με το Π.Δ. 289/ 29-8-1990 και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 114/31-8-1990 ως διθέσιο Ειδικό Δημοτικό σχολείο. Την προηγούμενη σχολική χρονιά 1989-90 λειτούργησε άτυπα ως μονοθέσιο σχολείο. Εξ αιτίας της ανάγκης να έχει κάθε μία από τις τρεις κλινικές παίδων [παιδιατρική, παιδοχειρουργική και παιδοορθοπαιδική] το δικό της δάσκαλο, με την Υπουργική απόφαση Δ4/216/16-4-492 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 319/12-5-92 τ. Β΄, προήχθη σε τριθέσιο ειδικό σχολείο. Το 2004, υποβιβάστηκε από τριθέσιο σε διθέσιο 28/09/2009, ΦΕΚ2084 Τ. Β΄28/09/2009.

Είναι Νοσοκομειακό Σχολείο, διότι στεγάζεται εντός του νοσοκομείου «Γ. Γεννηματάς» και εξυπηρετεί τις τρεις παιδιατρικές κλινικές: την παιδιατρική, παιδοχειρουργική και παιδοορθοπαιδική και καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των νοσηλευόμενων μαθητών και μαθητριών κατά το διάστημα της νοσηλείας τους είτε αυτή είναι μακροχρόνια, περιοδική είτε βραχυχρόνια Οι μαθητές/-τριες είναι διερχόμενοι και εγγεγραμμένοι στα κανονικά τους σχολεία, Γενικής ή Ειδικής Αγωγής. Η είσοδος ενός παιδιού στο νοσοκομείο και η μακροχρόνια νοσηλεία του, είναι μία τραυματική εμπειρία τόσο για το ίδιο το παιδί, όσο και για την οικογένεια του. Η αποκατάσταση αυτών των παιδιών, αρχίζει από την είσοδό τους στο νοσοκομείο, με τη συνεργασία όλης της επιστημονικής – ομάδας: ιατρών, ψυχολόγων, φυσιοθεραπευτών, νοσηλευτών, λογοθεραπευτών, ειδικών δασκάλων, κοινωνικών λειτουργών κ.ά. Η επιστημονική ομάδα εργασίας, διέπεται από πνεύμα συνεργασίας για να επιτευχθεί ο κοινός σκοπός: η αποκατάσταση της υγείας του ασθενούς  παιδιού και η επανένταξή του στην κοινωνία και την οικογένειά του, που μας το έχει εμπιστευθεί.

Βασικός σκοπός της ίδρυσης των νοσοκομειακών σχολείων είναι, η όσο το δυνατόν ευχάριστη παραμονή του παιδιού στο νοσοκομείο και η επανένταξή του, ήπια και ομαλή, στο σχολείο και στην ευρύτερη κοινωνία.

Επί μέρους στόχοι είναι :

  • Κάλυψη των κενών στα μαθήματα του σχολείου, έτσι ώστε, να αποφευχθεί η σχολική αποτυχία επιστρέφοντας το παιδί στο κανονικό του σχολείο -επανένταξη
  • Ψυχολογική υποστήριξη των νοσηλευόμενων παιδιών – μαθητών
  • Δημιουργική απασχόληση (ζωγραφική, μουσική, θέατρο – εικαστική έκφραση)
  • Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης και θετικής στάσης για τη ζωή που είναι θεμέλιο για όλες τις μαθησιακές, εξελικτικές διαδικασίες και την ψυχική τους υγεία
  • Αλληλεπίδραση με τα άλλα παιδιά του νοσοκομείου, καλλιέργεια φιλικών σχέσεων
  • Σύνδεση του νοσηλευόμενου παιδιού με τον έξω κόσμο
  • Ενθάρρυνση και υποστήριξη πριν το χειρουργείο
  • Επικοινωνία με το Σχολείο εγγραφής και τους συμμαθητές του.
  • Συμμετοχή σε κοινωνικές εκδηλώσεις- γιορτές.
  • Καλλιέργεια φιλαναγνωσίας με τη λειτουργία βιβλιοθηκών.
  • Κατάκτηση εμπιστοσύνης –συναισθηματική επαφή.
  • Υποστήριξη της οικογένειας του νοσηλευόμενου παιδιού.
  • Εξωτερίκευση φόβων και ανασφαλειών, έτσι ώστε να αποτραπεί ο φόβος που τα διακατέχει.
ΦΩΤΟ 18
ΦΩΤΟ19
ΣΧΟΛΕΙΟ1
ΣΧΟΛΕΙΟ2