Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Α π ο φ α σ ί ζ ε ι           Ο μ ό φ ω ν α
 
Τη συμμετοχή του 11ου Δημοτικού Σχολείου Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Ανατολικής Θεσσαλονίκης (Νοσοκομείο Γ. Γεννηματάς), στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2022- 2023 και συντάσσει το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της σχολικής μονάδας το οποίο περιλαμβάνει 4 (τέσσερα) Σχέδια Δράσης για κάθε Τμήμα, ένα από κάθε θεματικό κύκλο (Ζω καλύτερα- Ευ ζην / Φροντίζω το Περιβάλλον /Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη / Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία) και τα οποία θα υλοποιηθούν από τον Οκτώβριο  του 2022 μέχρι  το τέλος Μαΐου 2023.  
Αναλυτικότερα αποφασίστηκε:
–             Τα εργαστήρια Δεξιοτήτων, θα υλοποιηθούν και από τους δύο εκπαιδευτικούς του Σχολείου
–             Η Αξιολόγηση θα είναι περιγραφική και μέσω φακέλου επιτευγμάτων (portfolio)
–             Κάθε ενότητα θα αξιολογείται ανά τρίμηνο
 
–             Θα επιδιώκεται επικοινωνία με το σχολείο εγγραφής, ώστε κάθε φορά τα εργαστήρια δεξιοτήτων να συνδέονται με τα σχέδια εργασίας που υλοποιούνται στο σχολείο  εγγραφής των μαθητών/-τριών του Σχολείου μας
 
–             Ανάπτυξη Επικοινωνίας με σκοπό τη συνεργασία με τοπικούς φορείς, οργανισμούς, ειδικούς, την Π. Ε Ανατολικής Θεσσαλονίκης. τον Δήμο, τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, επιστήμονες, αλλά και ομάδες ενεργών πολιτών από την Κοινωνία των Πολιτών, με μοναδικό σκοπό την ανάπτυξη και βελτίωση δεξιοτήτων, εφοδίων και ικανοτήτων από όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες, έτσι ώστε να καταστούν ενεργοί και δημοκρατικοί πολίτες, εφοδιασμένοι με δεξιότητες και ικανότητες για να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις του 21ου αιώνα
 
–             Διάχυση των αποτελεσμάτων με κάθε πρόσφορο μέσο: μέσω του ιστολογίου του σχολείου, blog του Σχολείου, ιστοσελίδα του Σχολείου, site του Νοσοκομείου, email, ηλεκτρονικού τύπου, εκδηλώσεων, κ.ά.
 
–             Θα δημιουργηθεί portfolio με το υλικό που θα παραχθεί ανά θεματικό κύκλο.
 
–             Ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, των παιδιών και των γονιών, αλλά και του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού
 
Όραμά μας είναι η δημιουργία μιας εκπαιδευτικής κοινότητας όπου όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς, με αγάπη, συνεργασία, σεβασμό, ενσυναίσθηση, ενδιαφέρον, δημιουργικότητα, θα οικοδομούν τη γνώση και θα αποκτούν δεξιότητες μέσα σε αυτό το διαφορετικό περιβάλλον, ώστε να αποκτήσουν τις δεξιότητες της ζωής και του νου, κοινωνικές ευαισθησίες, οικολογική συνείδηση, αξίες και αρχές με μοναδικό σκοπό να βελτιώσουν τη ζωή τους αλλά και την κοινωνία.
 
                                                                                                                                                                                 
Από τους τέσσερις θεματικούς κύκλους επελέγησαν:
1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα- Ευ ζην
( Οκτώβριος- Νοέμβριος)
Θέμα: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
1.     Τίτλος: «Η μαγική συνταγή της υγείας» Γ΄
2.         Τίτλος: «Ελληνικό γάλα, από τη φάρμα στο ποτήρι» ΣΤ΄
Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα υγιεινής διατροφής και η υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών για τη διατήρηση καλής σωματικής, πνευματικής και ψυχικής υγείας.
2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
(Δεκέμβριος- Ιανουάριος)
Θέμα: Οικολογία- Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά
1.Τίτλος: «Ο ΑΝΑΚΥΚΛΟΥΛΗΣ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» Γ΄
2.Τίτλος: «Κλιματική αλλαγή Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας» ΣΤ΄
Στόχος είναι η καλλιέργεια της κοινωνικής ευθύνης όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, οικολογική συμπεριφορά για την αειφορία και προστασία σε ό, τι μας περιβάλλει: φύση, ζώα, ενέργεια, κλίμα.
3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
(Φεβρουάριος- Μάρτιος)
Θέμα: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
1. Τίτλος: «Ανθρώπινα δικαιώματα και αποδοχή της διαφορετικότητας» Γ΄
2.Τίτλος: «Μορφές της σύγχρονης οικογένειας» ΣΤ΄
Στόχος είναι η αναγνώριση και αποδοχή όλων, ο αλληλοσεβασμός και η ενσυναίσθηση, τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις, η επίλυση των συγκρούσεων, σχέσεις εμπιστοσύνης,  συνεργασία, κοινωνική ευαισθησία, συμπερίληψη στην εκπαίδευση, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, δημοκρατική παιδεία, αντιμετώπιση σχολικού εκφοβισμού, μέσα από βιωματικές και συνεργατικές δράσεις.
4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
(Απρίλιος- Μάιος)
Θέμα: Επιχειριματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με Επαγγέλματα
1.     Τίτλος: «Μικροί μετεωρολόγοι» Γ΄
 
2.     Τίτλος: «Τα σχολεία αναζητούν την ιστορία τους» ΣΤ΄
Στόχος: Στόχος είναι η διεύρυνση των γνώσεων και η απόκτηση δεξιοτήτων ώστε τα παιδιά να αντιληφθούν τη λειτουργία της κοινωνίας, της οικονομίας, οργάνωσης και προγραμματισμού, των επαγγελμάτων του μέλλοντος, της κοινωνικής ευθύνης, των επιστημών και των επιχειρήσειων, με σκοπό να καταλάβουν την πραγματική ζωή.
Ο κάθε κύκλος θα ολοκληρώνεται σε 5 έως 7 εργαστήρια τα οποία θα εφαρμόζονται κατά τη διάρκεια των οργανωμένων δραστηριοτήτων του σχολικού προγράμματος και σε τρεις (3) ώρες την εβδομάδα.
Οι δράσεις θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών και το διάστημα παραμονής τους στο νοσοκομείο καθώς και την ενασχόλησή τους με τη θεματολογία των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο σχολείο εγγραφής των μαθητών/-τριών.
Η Πράξη αυτή αφού διαβάστηκε, εγκρίθηκε και υπογράφεται όπως ακολουθεί.
Ακριβές φωτοαντίγραφο διαβιβάζεται στην Διεύθυνση Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
 
 
 
Η Προϊσταμένη του Σχολείου                                                    Οι εκπαιδευτικοί
                                                                                             Ευστράτιος Αλεξίου ΠΕ70
                                                                                    Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό
Ελισάβετ Καλαϊτζίδου                                     1. Γλυκερία Χατζηκυριάκου ΠΕ23
                                                                          2. Βικτωρία Νικητοπούλου ΠΕ30