Κανονισμός Λειτουργίας

2022-2023

Εσωτερικός           Κανονισμός Λειτουργίας

                                                                                                                                                              Σχολική μονάδα:  11ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ε.Α.Ε. ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

(ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ «Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ)

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
11ο  Δημοτικό Σχολείο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης (Νοσοκομείο «Γ.Γεννηματάς»)Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης
   Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ)   9190878
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση)ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ 41, 54635 Θεσσαλονίκη (Νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς»)
  Τηλέφωνο  2310211372  Fax  2310211372
  e-mailmail@11dim-eid-thess.thess.sch.gr              ή 11dimeidth@sch.gr  Ιστοσελίδα Νοσοκομείουwww.gennimatas-thess.gr  Blog:11eidikodim.blogspot.com
  Διευθυντής Σχολικής Μονάδας    ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΟΥ
  Υποδιευθυντής Α & Β Δεν υπάρχει
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων Δεν υπάρχει

Περιεχόμενα

Εισαγωγή………………………………………………………………………………………………………………………. 4

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού………………………………………………………………….. 4

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας……………………………………………………………………………. 4

  1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας……………………………. 6
  2. Λειτουργία του Σχολείου…………………………………………………………………………………………….. 6
    1. Διδακτικό ωράριο………………………………………………………………………………………………………. 6
    1. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών…………………………………………………………. 6
    1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου…………………………………………………………………………… 7
  3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή………………………………………………………………………………………. 7

Ι. Φοίτηση……………………………………………………………………………………………………………………. 7

  1. Σχολικοί χώροι……………………………………………………………………………………………………. 7
  2. Διάλειμμα………………………………………………………………………………………………………………. 8
  3. Σχολική εργασία………………………………………………………………………………………………….. 8
  4. Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις……………………………………………………………… 8
  5. Παιδαγωγικός έλεγχος……………………………………………………………………………………………. 10
  6. Συμμετοχή του Σχολείου σε ευρωπαϊκά Προγράμματα……………………………………………….. 10
  7.  Προσωπικά Δεδομένα…………………………………………………………………….11
  8. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου……………………………………….. 11

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας…………………………….. 11

ΙI. Διαδικασίες  ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων…………………. 11

III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων……………………………………………………………………………. 11

        IV.Επικοινωνία με το Σχολείο εγγραφής………………………………………………………………11

        V. Συνεργασία με τα όμορα σχολεία……………………………………………………………………11

VI. Σχολικό Συμβούλιο…………………………………………………………………………………..11

VII. Η σημασία σύμπραξης όλων………………………………………………………………..12

Άρθρο 5: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους………………………… …12

Άρθρο 6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής

του……………………………………………………………………………………………………………………………….. 12

Πηγές………………………………………………………………………………………………………………………… 13

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

 

 Εισαγωγή                                                                                                                                             

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων. Πρόκειται να εγκριθεί από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας

Το 11ο ειδικό σχολείο ιδρύθηκε με το Π.Δ. 289/ 29-8-1990 και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 114/31-08-1990 ως διθέσιο ειδικό σχολείο. Την προηγούμενη σχολική χρονιά 1989-90 λειτούργησε άτυπα ως μονοθέσιο σχολείο. Εξ αιτίας της ανάγκης να έχει κάθε μία από τις τρεις κλινικές παίδων [παιδιατρική, παιδοχειρουργική και παιδοορθοπαιδική] το δικό της δάσκαλο, με την Υπουργική απόφαση Δ4/216/16-4-1992, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 319/12-05-1992 τ. Β΄, προήχθη σε τριθέσιο ειδικό σχολείο. Το 2009, υποβιβάστηκε από τριθέσιο σε διθέσιο κι έτσι λειτουργεί έως και σήμερα, ΦΕΚ 2084/28-09-2009 τ. Β΄. Στην πράξη όμως, λειτουργεί ως δύο μονοθέσια σχολεία, γιατί ο κάθε δάσκαλος είναι υπεύθυνος για τα νοσηλευόμενα παιδιά μιας ανεξάρτητης κλινικής. Ονομάστηκε «ειδικό σχολείο» λόγω των ειδικών συνθηκών λειτουργίας του.

Οι βασικοί σκοποί του σχολείου μας είναι:

α. η παροχή γνώσεων – δεξιοτήτων, έτσι ώστε να μη δημιουργούνται κενά επιστρέφοντας το παιδί στο κανονικό του σχολείο.

β. κοινωνικοποίηση- αποκατάσταση- επανένταξη και

γ. δημιουργία κατάλληλου κλίματος, δημιουργική απασχόληση και ψυχολογική υποστήριξη.

Όταν το παιδί είναι έτοιμο και μπορεί να παρακολουθήσει μαθήματα, διδάσκεται όλα τα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος, με ιδιαίτερη έμφαση στη γλώσσα και στα μαθηματικά. Μέσα από δραστηριότητες όπως ζωγραφική, δαχτυλομπογιές, μουσική, χειροτεχνίες, πηλό, θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο, παντομίμα, παιδαγωγικά παιχνίδια κ.ά. γίνεται προσπάθεια να είναι το παιδί ψυχικά ήρεμο, να περνά ευχάριστα τις ώρες του και να αλληλεπιδρά με τα άλλα νοσηλευόμενα παιδιά, γιατί απώτερος σκοπός μας είναι η ομαλή και ήπια επανένταξη του παιδιού στο σχολείο και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον του. Άλλοι επιμέρους στόχοι είναι οι νοσηλευόμενοι μαθητές να έρχονται σε επαφή με όλα τα κοινωνικά – εθνικά και πολιτιστικά γεγονότα, δημιουργώντας το αντίστοιχο εορταστικό κλίμα στους θαλάμους και στο σχολείο.

Το σχολείο λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 8.15 π.μ. έως 13.15 μ.μ.. Στην Παιδοχειρουργική υπάρχει ειδικός χώρος που λειτουργεί ως σχολείο και προσέρχονται οι μαθητές και μαθήτριες όλων των κλινικών, εκτός αυτών που δεν μπορούν να μετακινηθούν και είναι συνήθως παιδιά της Παιδοορθοπαιδικής κλινικής, στα οποία παρέχεται το εκπαιδευτικό έργο στον θάλαμο νοσηλείας τους, στο κρεβάτι τους, εξατομικευμένα.

Η εκπλήρωση των στόχων που έχουμε θέσει, γίνεται με το συγκερασμό των παιδαγωγικών μεθόδων που γνωρίζει ο εκπαιδευτικός, την εμπειρία που κουβαλάει, την αγάπη και την ευαισθησία του για τα παιδιά αυτά. Η πρώτη φάση είναι η γνωριμία του δασκάλου με το κάθε παιδί ξεχωριστά στο θάλαμο και η ενημέρωση για το ρόλο του δασκάλου στο νοσοκομείο. Αφού εξηγήσει ο δάσκαλος στο κάθε παιδί τι θα κάνουν, έπεται η δεύτερη φάση. Αυτό το επίπεδο πραγματοποιείται στον ειδικό χώρο που είναι κατάλληλα διαμορφωμένος και θυμίζει σχολικό περιβάλλον. Σε πολλές περιπτώσεις όμως γίνεται στους θαλάμους των παιδιών κι έτσι το κρεβάτι μετατρέπεται σε σχολικό θρανίο. Είναι γεγονός πως, πολλά παιδιά δυσανασχετούν όταν μάθουν ότι και στο νοσοκομείο, λειτουργεί σχολείο. Επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια και διαχείριση του δασκάλου, με κατάλληλο τρόπο να πεισθούν οι μαθητές, όχι μόνο να ασχοληθούν με διάφορες δραστηριότητες, αλλά να κάνουν και τα μαθήματά τους. Έτσι, πολλά παιδιά ενώ την πρώτη μέρα δυσανασχετούν, τη δεύτερη μέρα ανυπομονούν πότε να έρθουν σε αυτό το «διαφορετικό Σχολείο».

Τα παιδιά σε κάθε θάλαμο δεν είναι της ίδιας ηλικίας ούτε προέρχονται από το ίδιο πολιτισμικό πλαίσιο. Έτσι, συναντιούνται παιδιά από την πόλη, από απομακρυσμένες περιοχές, Ρομά, Πομάκοι, μετανάστες και τα τελευταία χρόνια πολλά προσφυγόπουλα και δημιουργείται μεγάλη αλληλεπίδραση με πολύ θετικά επακόλουθα.

Το σχολείο μας είναι ανοιχτό στην κοινωνία και συνεργαζόμαστε με πολλούς φορείς, ώστε να αναπτύσσεται και να εξελίσσεται σε ένα σύγχρονο, δημιουργικό και αποτελεσματικό Σχολείο. Συνεργαζόμαστε με το Κρατικό Θέατρο, που συχνά δίνει παραστάσεις για τους νοσηλευόμενους μαθητές και μαθήτριες,όπως επίσης και με επιφανείς καλλιτέχνες από τον σύλλογο ζωγράφων Θεσσαλονίκης κ.ά..

Στο 11ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο, λειτουργεί το 20ό ΣΔΕΥ, που υποστηρίζει τέσσερις (4) ΕΔΕΑΥ σε Σχολεία Γενικής Αγωγής της περιοχής: στο 63ο Νηπιαγωγείο, στα, 34ο και 37ο Δημοτικά καθώς και το 11ο Γυμνάσιο.

Το όραμα του σχολείου μας πέραν της παροχής γνώσεων-δεξιοτήτων, ώστε να καλύπτονται τα γνωστικά κενά που προκύπτουν από την απουσία των παιδιών από το σχολείο Γενικής ή Ειδικής Αγωγής, στα οποία είναι εγγεγραμμένα, είναι η ευχάριστη παραμονή τους στο Νοσοκομείο, η υποστήριξή τους πριν τις επεμβάσεις, καθώς και η κοινωνικοποίησή τους στο νοσοκομειακό περιβάλλον, ώστε μέσω της δυσάρεστης εμπειρίας της ασθένειας να προκύψει μια θετική και γλυκιά ανάμνηση, αφού το παιδί γνώρισε νέες εμπειρίες και ασχολήθηκε με δραστηριότητες, που δεν ήταν αναμενόμενες. Τα περισσότερα παιδιά φεύγοντας παίρνουν μαζί τους και ένα καλλιτεχνικό έργο, το οποίο κατασκεύασε μόνο του, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών.

1.  Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας                                          

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα

αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
    • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
    • Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

2.    Λειτουργία του Σχολείου                                                                                                                

I.  Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς και τα παιδιά με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Σχολείου.

Για το σχολικό έτος 2022-2023 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

  • υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 08.00- 08:15.
  • έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15.
  • λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15 (εξάωρο).

II.  Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15. Η ώρα αποχώρησης των μαθητών και μαθητριών είναι 13:15.

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Οι μαθητές μας είναι νοσηλευόμενα παιδιά και προσέρχονται στην αίθουσα διδασκαλίας όταν οι συνθήκες νοσηλείας τους το επιτρέπουν και μπορούν να μετακινηθούν στον χώρο του Σχολείου. Σε περίπτωση που δεν μπορούν να μετακινηθούν (χειρουργημένα, σοβαρά ορθοπεδικά προβλήματα), τα μαθήματα και οι δραστηριότητες γίνονται στον θάλαμο του νοσηλευόμενου μαθητή ή μαθήτριας,  στο κρεβάτι του κάθε παιδιού.

III.  Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων, με ευθύνη της Προϊσταμένης. Είναι Νοσοκομειακό, βρίσκεται δηλαδή μέσα στους χώρους του Νοσοκομείου (Νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς») και ιδιαίτερα στους χώρους των τριών Παιδιατρικών Κλινικών, Παιδιατρικής, Παιδοχειρουργικής και Παιδοορθοπαιδικής. Τα τρία τελευταία χρόνια, οι νοσηλευόμενοι μαθητές της Παιδοορθοπαιδικής κλινικής φιλοξενούνται στην Παιδιατρική κλινική, λόγω του ότι η κλινική αυτή νοσηλεύει και ενήλικες. Οι μαθητές μας είναι διερχόμενοι και εγγεγραμμένοι στα κανονικά τους σχολεία, Γενικής ή Ειδικής Αγωγής. Το σχολείο μας ακολουθεί το πρόγραμμα μαθημάτων του 1/θέσιου Δημοτικού Σχολείου ως προς το πνεύμα και τον τρόπο κατανομής και αξιοποίησης του χρόνου, προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες που προκύπτουν από την κατάσταση της υγείας των μαθητών, στη διάρκεια της νοσηλείας τους. Διδάσκονται όλα τα μαθήματα, όταν ο χρόνος επαρκεί, εκτός της Γυμναστικής, με προτεραιότητα και έμφαση, στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Οι μαθητές που συγκεντρώνονται στην αίθουσας διδασκαλίας διδάσκονται κατά τάξη, όπως στο μονοθέσιο Δημοτικό Σχολείο ή εξατομικευμένα που είναι και το συνηθέστερο, όταν παρόλο που φοιτούν στην ίδια τάξη δε βρίσκονται στην ίδια ενότητα στο σχολείο τους. Στους μαθητές /μαθήτριες, που η κατάστασή τους δεν  επιτρέπει μετακίνηση, αλλά είναι σε θέση να παρακολουθήσουν τα μαθήματα και να εργασθούν, γίνονται τα μαθήματα εξατομικευμένα στο κρεβάτι του θαλάμου τους και τους δίνονται φύλλα εργασίας με ασκήσεις Μαθηματικών και Γλώσσας, καθώς και καλλιτεχνικές εργασίες αλλά και παιδαγωγικά παιχνίδια.

Οι γονείς/κηδεμόνες, ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες αλλαγές που προκύπτουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

3.  Σχολική και Κοινωνική Ζωή                                                                                                             

Ι. Φοίτηση

Οι μαθητές μας είναι διερχόμενοι και είναι εγγεγραμμένοι στα κανονικά τους σχολεία, Γενικής και Ειδικής Αγωγής. Εάν ζητηθεί και κρίνεται απαραίτητο, δίνεται βεβαίωση παρακολούθησης των μαθημάτων για όσο διάστημα υπήρξε η νοσηλεία.

Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

 

II.                  Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στη σχολική αίθουσα, καθώς είναι ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Επίσης φροντίζουμε και τους χώρους των θαλάμων, αλλά και των διαδρόμων των παιδιατρικών κλινικών, με κατάλληλη και ευκαιριακή – επετειακή διακόσμηση. Φροντίδα όλων, να διατηρούνται οι χώροι καθαροί και όμορφοι, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του Νοσοκομείου.

III.  Διάλειμμα

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται μαζί τους.

Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών λειτουργίας του νοσοκομειακού σχολείου, το διάλειμμα γίνεται στον χώρο της σχολικής αίθουσας με ελεύθερο παιχνίδι, ελεύθερη συζήτηση, προβολή βίντεο, ζωγραφική, αλλά και παιδαγωγικά ψυχαγωγικά παιχνίδια.

IV.               Σχολική εργασία

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ότι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους. Αν τα παιδιά προέρχονται από απομακρυσμένες περιοχές και δεν υπάρχει η δυνατότητα να φέρουν τα βιβλία τους, τους τα παρέχουμε εμείς, από τα βιβλία που προμηθευόμαστε για αυτόν τον σκοπό. Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία, αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης, σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, αλλά και ομαδικά, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα. Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να μελετάει αυτόνομα, όσο το δυνατό νωρίτερα, ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών σε ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

V.                 Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Η Προϊσταμένη

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες/ουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
    • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
    • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
    • Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
    • Απευθύνει στους διδάσκοντες/στις διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

Οι εκπαιδευτικοί

  • Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Στελεχών της εκπαίδευσης.
    • Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
    • Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
    • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
    • Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
    • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού και εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
    • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
    • Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
    • Συνεργάζονται με την Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
    • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωσή τους.

Οι μαθητές/μαθήτριες

  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
    • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδαγωγική και διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
    • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.
    • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου (στην περίπτωσή μας και του Νοσοκομείου). Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για τις αίθουσες του Σχολείου και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.
    • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
    • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  • Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  • Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος.
  • Απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Σχολείου .
    • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
    • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφόρων πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.
    • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές του Σχολείου συμπεριφέρονται με ευγένεια, σεβασμό και ευπρέπεια.

Γονείς και κηδεμόνες

  • Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται στο σχολείο.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
  • Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.
  • Ενημερώνουν έγκαιρα, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

VI.  Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας και τον Σύλλογο Διδασκόντων, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγικ επίλυση του κάθε θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του, αλλά και τις κείμενες διατάξεις.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο, για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου- γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

VII.   Συμμετοχή του Σχολείου σε ευρωπαϊκά προγράμματα

Το σχολείο μας, από το 2005, συμμετέχει στα εξής ευρωπαϊκά προγράμματα και πρόκειται να υποβάλλουμε αίτηση για το 2022-23:

2021 : πρόγραμμα Erasmus ΚΑ101, με τίτλο:  “Reflecting 4 change-R4C”

2019 – 2021: πρόγραμμα Erasmus KA101, με τίτλο: “Quality Development for 21th Century’s   

                                                                          Teaching Competencies and Skills in Education”.

2018 – 2021: πρόγραμμα Erasmus KA229, με τίτλο: “Healthy reporters around Europe”

2009 – 2012: πρόγραμμα Σωκράτης – Comenius, με τίτλο: “Eat healthy and live healthy”

2005 – 2008: πρόγραμμα Σωκράτης – Comenius, με τίτλο: “Together in the future”

Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

4   Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Σχολείου.

ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

                 Γίνεται καθημερινή ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων από τους εκπαιδευτικούς  του Σχολείου.

III.  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

          Το Σχολείο μας δεν διαθέτει Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, διότι οι μαθητές/τριές του είναι εγγεγραμμένοι στα σχολεία φοίτησης , που είναι σχολεία είτε Γενικής είτε Ειδικής Αγωγής, αφού από το σχολείο μας είναι διερχόμενοι και δε γίνεται καταχώρηση στο ηλεκτρονικό σύστημα «myschool». Απλά τηρείται ένα μαθητολόγιο, όπου καταγράφονται οι μαθητές και μαθήτριες και το σχολείο φοίτησής τους.

IV.   Επικοινωνία με το Σχολείο εγγραφής

        Όταν οι μαθητές/μαθήτριες παραμένουν για διάστημα μεγαλύτερο της μίας εβδομάδας ή όταν συντρέχουν ειδικοί λόγοι, υπάρχει επικοινωνία της Προϊσταμένης με τον Διευθυντή και τον/την Δάσκαλο/α του Σχολείου φοίτησης για καλύτερα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και ενημέρωσης.

 

V.    Συνεργασία με τα όμορα σχολεία

        Το Σχολείο μας συνεργάζεται με όλα τα σχολεία της περιοχής, γίνονται προγράμματα ευαισθητοποίησης και προσέρχονται πολλές τάξεις με την ευκαιρία των εορτών, Χριστούγεννα, Πάσχα και πριν τη λήξη των μαθημάτων.

 

VI.  Σχολικό Συμβούλιο

Στη σχολική μας μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχει ο Σύλλογος Διδασκόντων, εκπρόσωπος της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο κ. Άκης Σαλπιγκτής, Σύμβουλος Α΄  Δημοτικής Κοινότητας, καθώς και η κυρία Ζωή Τσοπανίδου, υπάλληλος της Διεύθυνσης Παιδείας. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας του Σχολείου, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο, καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

VII.         Η σημασία της σύμπραξης όλων

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων μαθητών/μαθητριών, Εκπαιδευτικών, Προϊσταμένης, Γονέων και Κηδεμόνων, της Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει, στο μέγιστο δυνατό επίπεδο, την αποστολή του.

Άρθρο 5: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους                                         

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Η Προϊσταμένη του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνονται οι μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες και η Προϊσταμένη οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

Σχέδια εκτάκτων αναγκών

Το Σχολείο μας ακολουθεί πιστά όλα τα σχέδια, των τεχνικών υπηρεσιών, εκκενώσεως, προστασίας, πυρκαγιάς, σεισμού, εκτάκτων αναγκών, πανδημίας και όλων των σοβαρών προβλημάτων που προκύπτουν, εντός του Νοσοκομείου «Γ. Γεννηματάς».

 Άρθρο 6:Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του   

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, ιατρικό,

νοσηλευτικό και βοηθητικό προσωπικό), με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Θεσσαλονίκη, 09 /09/ 2022

 Η Προϊσταμένη

ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΟΥ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πηγές

Νομοθετικές ρυθμίσεις

– Καθηκοντολόγιο Εκπαιδευτικών (ΦΕΚ 1340/2002 – Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002)

ΦΕΚ 114/31-08-1990 τ. Β΄

ΦΕΚ 319/12-05-1992 τ. Β΄

   ΦΕΚ 2084/28-09-2009 τ. Β΄

Άλλες πηγές

  • Σχολικός Οδηγός – Για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών των Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων – Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
  • ∆ιεθνής Σύµβαση για τα ∆ικαιώµατα του Παιδιού (1989) – Συνήγορος του Παιδιού
Εγκρίνεται
Συντονιστής Εκπαιδευτικού  Έργου                             ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΕΥΚΑΡΠΙΔΗΣ     Ημερομηνία: ………………………………………………….Διευθυντής Εκπαίδευσης.                             ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ     Ημερομηνία: ………………………………………………….